Katt-väckarklocka!?

Vaknade tidigt idag, eller kanske inte tidigare än vanligt.. Men va pigg vid nio, behöver inte lika mkt sömn nu för tiden :O Och då e jag ändå uppe två ggr/natt om jag lägger mig vid 00-01.00.. Men e väl bara förberedd på vad som kommer ske inom kort :)
Vi blev dessutom väkta av kissarna, eller MYSAN rättare sagt.. Hon låg ner på golvet och försökte öppna ena klädkammaredörren.. Den som jag stängt och klämt en strumpa mellan så den inte går att öppna :P Av kissarna alltså :P
Och när per varit uppe och slängt ut henne kommer nästa troll!! Då ville tufs in i sovrummet.. :O Då gav vi upp och gick upp ist ;) Mysan blev utsläppt och tufs sprang upp igen.. Hon måste ju dricka lite först, för de går ju BARA att göra från toalett kranen!? Sen gick hon med ut :P Knas katt!!
Så de va väl de dom båda försökte berätta när dom väkte oss och störade sig :) Dom ville ut å busa :P Nu hänger ena kissan i trädet, eller sitter fastklamrad :P haha.. Tufs jagar fåglar som sitter i trädtoppen :P Hihi
~~~~~~~~
Molnigt väder idag med och blåser lite/en del med.. Men ganska skönt väder ändå, fastän de blir aningen kallt när vindarna tar i..
~~~~~~~~
Ska ner å ta upp ngt att äta till lunch.. Men står helt stilla ;) Ska göra lasagne till ikväll och tänkte först gjort den nu och ätit av den nu och sen ikväll med.. Men blir ju lite tråkigt :P Hehe.. Men får nog blir så ändå om jag inte kommer på ngt annat att göra ;)
~~~~~~~~
Ringde mitt förra jobb nyss med, alltid lika trevligt att prata med dom!! :) Saknar dom ju liite iaf :) Eller mkt ;) Hehe.. Va liksom sån sammanhållning och mer gemenskap. Saknar de här, de finns liksom inte.. Tråkigt.. Sen har ju alla arbetsplatser sina för och nackdelar, men jag trivdes bra på solklart vård!! Dock va lönen inte likabra.. :P Men man kan nog inte få allt sägs de.. Nu har jag bättre lön men inte liksa bra annars.. Vad e bäst då egentligen? Arbetskamraterna och sammanhållningen  röstar iaf jag på!!
Men sen trivs jag ju här uppe med mitt hjärta och min familj.. Så man får ju väga för och nackdelar här med.. Ångrar inte att jag flyttade upp men kan sakna jobbet där nere ibland.. In och hälsa på dom när jag e nere i nästa vecka :)
Tack A för hjälpen, nu väntar jag på pappret :) Och hoppas att Fk blir nöjda med de.. Annars lär dom ju kontakta mig för komplettering.. De e dom ju däremot snabba med, men inte när dom ska behandla ärenden.. Konstigt.. Men så e de ju med alla bolag och företag, när dom ska betala ut tar de tid och när dom ska ha pengar då ska de gå fort.. Helst igår!! Knas system!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0