Arbetsförmedlingen

Nästan som väntat, fick jag de dära samtalet imorse att besöket hos sjukgymnasten var inställt idag igen.. Hon jag skulle till hade dåligt samvete så hon hade bokat in mig till sin kollega så jag skulle få komma dit ändå, men med min vanliga otur så blev ju hon med sjuk!! Så de va den tredje sjukgymnasten som ringde mig och hon va ju ensam kvar och hade på ren svenska RÖVEN FULL idag.. Har för mig hon sa att min sjukgymnast skulle få besök av sin mamma som skulle passa hennes barn, så har jag tur kommer hon tillbaka imon igen och ringer om ny tid då.. Så kasnke med lite tur får jag komma dit denna veckan.. Första gången jag ringde dit va i V.6 och nu e de V.11, tragiskt detta och med tre återbud!! :( Kan man ha mer otur eller!?
Men jag åkte in till Hjo ändå som bestämt, skulle ju träffa min handläggare på AMS.. hade ingen tid inbokad men pratade ju med henne igår så tänkte att de va lika bra att få de gjort.. Och min handlingsplan skulle ju vara gjord innan den 20:e..
De som händer nu e ju att jag ska på informations möte på försäkringskassan den 25:e, ang. föräldraledighet och havandeskapspenning och sånna saker.. Efter de ska jag skicka in en ansökan/begäran om HP och sen invänta besked.. När jag fått besked från FK så ska jag höra av mig till min handläggare igen så hon vet om jag ska gå på a-kassa eller HP.. Detta skulle ske mellan den 20/4-26/4..
Då jag snart inte längre har rätt till ersättning (a-kassa) brevid arbete, måste jag antingen säga nej till fortsatt arbete och bara få a-kassa och söka jobb.. Eller så får jag fortsätta arbeta MEN utan att få ngn ersättning sidan av..
I dagsläget har jag lite mindre än 20 dagar kvar av de jag får plocka ersättning sidan av mitt arbete och hoppas att de klickar så fint ihop med att jag går på HP (om de blir beviljat) men just nu ser de mörkt ut och då måste jag sluta arbeta tidigare än planerat.. För de finns inget jobb ute! Har jobbat mellan 4-7 arbetspass de senaste 3 månaderna och de klarar vi oss inte på..
Retligt att myndigheten vill ha ut en i arbetslivet men "tvingar" en till att tacka nej till de lilla man får bara för att man inte får plocka ersättning sidan om arbetet i mer än 75 dagar.. Men antar att de bara e å gilla läget! Finns ju inte så mkt mer jag kan göra..
Annars va väl planeringen att jag skulle ta föräldraledigt till hösten/vintern detta året och sen hoppa in å jobba lite då och då för att sen söka sommarjobb till sommaren igen och sen jobba på som vanligt.. Men som de ser ut nu så kommer jag ju ansöka/begära HP från och med 26/4 och sen ta FL från bebisen e född och sen vara hemma fram till nästa sommar då jag förhoppningsvis får sommarjobb..
Inte för jag inte vill vara hemma med mitt barn, de e inte de jag menar!!! Absolut inte!! Men de hade ju vart skönt med nåt arbetspass då och då för att komma ut lite i arbetslivet lite innan nästa sommar.. Men nu ser de ut som de gör och då får jag gilla läget helt enkelt! :)
För övrigt börjar mina BH:ar spänna, blir märke efter dom :O Hade vissa som va något större än de andra och de e dom som spänner och klämmer nu, så de växer på alla håll å kanter nu :P Men nya BH:ar e ju inte de billigaste om man vill ha ngt som håller allt på plats.. Men ngn ny måste jag iaf unna mig, nån gång snart ;) Kan ju inte gå utan precis :P Hehe
Fundera ut vad man ska äta idag med.. Varför ska de alltid vara sån idé torka när de gäller mat?? Jobbigt de här ju!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0