Dagens Bild :)

Vi började dagen vid 07.20, då pappas klocka ringde.. Men gick inte upp direkt utan väntade tills typ 07.45.. Då va de inte kul att prata i sängen längre ;)
Vid 09.30 fick hon sin första hela portion gröt :) Hon har ju fått smaka på de i nästan en månad nu så då tänkte jag prova å se om hon gick med på de.. För magen har ju inte protesterat på de innan, hoppas inte den gör de nu heller :P
Hon åt jätteduktigt som vanligt :) Fick lite god kräm på den med :O Som jag sa jag inte skulle börja med ännu, men köpte de ändå häromdagen ;) Haha..
Potatis och majs puré e mumma de med! Åker ner som smör i solen ;) Men de har hon bara fått smaka på ett par gånger så de tar vi de lite lugnt med ett tag till :)
Mosade banan igår och gav henne, först bara stelnade hon till och vrål stirrade på mig och typ kollade på mig med en blick som sa "vad va de du stoppade in nu?????", men så smakade hon och hon tyckte om de med :)
Mammas och pappas duktiga tjej! :) <3
En liten stund efter hon fått gröten blev hon ju lite trött, brukar hon ju bli efter två timmars vaken tid på morgonen.. Så jag tänkte prova lägga henne i sin säng nu med och hon somnade med en gång!! :)
Hon har gjort de ett par gånger på dagen innan med, så de börjar ju bli bättre med sovandet dagtid nu :) Inte ofta hon har ro att somna i min famn längre :O Men skönt att hon kan somna själv nu! Men lite sorgligt att inte få den mysiga stunden längre.. Men får de ju lite ibland fortfarande ändå då :) Hehe
Hittade raggsockorna som jag köpte till W när han va liten bebis, jag fick ju dom tillsammans med lite andra kläder från honom för ett par år sen..
Kul att ha lite kläder som gått i familjen.. Roligt med att de va jag som köpte dom :P E ju såna tjocka stickade kanon-bra raggsockor!! :)
Ännu roligare e de ju att dom passar Tove nu :) Jag köpte ju dom till W i december de året han föddes, alltså -05.. Dom e bara lite stora vid tårna men inget som stör ;)

Kommentarer
Postat av: Dessie

Åhh vilken mysig bild! <3

Kul att de går så bra med gröten, och de andra smakisarna! :) Alicia va ju lite sen med sånt, hon ÅT inte fast föda förrän efter op, då var hon 6½ månad.. o dom tjatade sig blåa på oss på sjukhusen, men ungen vägrade, och de gånger det gick, så tog det 30 sek efter att hon ätit upp, så spydde hon som en gris. Skyller de på medicinerna.. menmen. Hoppas Tove slutar kräkas snart! Puuuuuuuuuss!

2010-10-17 @ 13:02:13
URL: http://fam-bo.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0