SUCKAR djupt!!

Har varit på babycafé idag :) De va en kvinna som informerade om förskolorna här i kommunen.. Fast vi har ju inte så många att välja mellan, finns "dagmamma" i blikstorp och förskola i korsberga.. De i blikstorp är två "dagmammor" som har max 10 barn i två hopslagna lägenheter, Sån lägenhet som jag och per bodde i innan.. Så de e ju ett hus kan man ju säga.. Blir nog bra.. Vill ju ha henne där..
MEN hon är född 4 juli.. Och jag får ju inte söka plats INNAN hon blir 1år.. Och i juli e de med största sannolikhet stängt och öppnar i augusti igen.. HUR gör vi då liksom!?
Antingen får jag gå hemma nästa sommar också med föräldrapenning eller så får jag söka vårdnadsbidrag i två månader (som för övrigt är de minsta man kan söka) MEN då måste jag ha plockat MINST 250 FP-dagar.. Fast de borde jag gjort till sommaren? HMM.. Och skulle jag söka vårdnadsbidrag FÅR jag ju JOBBA hur mkt jag vill OM jag fixar annan barnvakt.. Men VEM skulle de vara då liksom??
Man kan också gå ihop med andra föräldrar och ha en egen sk. förskola, bara under sommaren och då få bidrag för de av kommunen av nåt slag.. Men åter igen är de ju en del kriterier man skulle uppfylla då..
¤
SUCK!!! Jag som ville börja jobba då!! FÖr de e nog ingen möjlighet för per att vara hemma då, de e ju liksom hans säsong då på jobbet.. Hmm..
¤
Imorrn ska jag å Maria (och barn såklart!!) till tidaholm å handla.. Netto och kvantum.. Även kika lite på torget ;) In en snabbis i djuraffären med kanske å se om dom har ngt halsband till Bamse.. KANSKE.. ;)
¤
När vi åt lunch innan så kom tufs in med en fågel, så återigen FJÄDRAR i hela köket.. Men denna gång TG Mysan fågeln från Bamse ;) Haha.. Och när jag kom upp nu precis och skulle lägga Tove såg jag samma sak i sovrummet.. Alltså 2 fåglar på samma dag och 1 igår.. Även tre möss igår.. Aktiv kisse kan man lugnt säga!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0