Ny vecka, nya tag! Eller?

Eller nåt.. Inte vet jag;)

Händer en del och jag orkar inte skriva eller göra så mkt i mitt liv just nu.. Ni får helt enkelt ha överseende med detta.. Stötta mig ni som vill och lämna mig ifred ni som känner för de.. Orkar inte mer!

Igår tor jag de mest lugnt, jag gick upp lite över 13.00 då jag ju jobbat natten.. Men vaknade då och tänkte ju ändå gå upp runt 13.30 så inte lönt att somna om då:P Sen låg jag i soffan hela dagen;) Ringde till hyresvärdens telefonsvarare och fick numret till dom som har hand om akuta fel.. Då vi har stopp i avloppet i duschen:/ Men de va inget dom kunde göra sa han utan jag skulle låta bli att duscha och ringa idag direkt på morgonen till den ordinarie vaktmästaren:/
Så idag har jag kört hjärtat till jobb i vanlig ordning och sen ringt hyresvärden, och vaktmästaren skulle först till tibro och sen hit, och de sa hon för 3½ timme sen och än har han inte kommit:S Tråkigt att bara sitta hemma och glo och vänta på han.. Och sen ska jag ju jobba ikväll och hade velat duscha innan men de hinns kanske inte med!?:(
Han skulle vatt här i början på semestern med och fixat vasken på toaletten med men han kom aldrig och slutförde arbetet:( Men men.. Tur vi inte ska bo kvar här så länge till!! För nu börjar de ju bli kallt med så elementen har ju satts på:( Eller jag stängde av de ena igen så har ett igång.. Men ändå, de drar ju ström nåt så in i helvete!! Dir-el!!!!
Men inte så kul att vakna upp i en lgh där de bara e 16 grader och de e ju betong golv/plastmatta i tre av rummen och de blir ju svinkallt!!! Jag har redan invigt mina fårullstofflor för denna sesongen!!:O

Har fått en tid inbokad nu.. Eller egentligen två men tror jag ska avboka den ena då de e hos en annan och kändes bättre med den andra jag pratade med.. Så de blir i måndag nästa vecka.. Är rädd och nervös över hur de kommer gå och om de kommer funka, för vad gör jag/vi om de inte gör de? Finns fler att prata med men man kan ju inte ränna runt i hela stan i all framtid, eller!?

Ska till optikern på onsdag igen, och jag har kommit fram till att jag INTE ska ha månadslinser!!!! Får inte dom helt rena från ludd och hår och skit, eller vad de nu e.. E iaf massa smått skit som jag inte e människa till att få bort!! Blev lite bättre idag på ENA ögat men de andra då!? Blir knäpp, för de skaver ju då jag inte får bort allt på insidan av linsen.. De sitter ju mellan ögat och linsen!! GAHHHHH!!!
Så ska prova engångslinser ist tänkte jag.. Då man bara använder dom en gång borde de ju vara lättare att hålla rent.. Om man inte tappar dom, men de gör man nog inte så ofta.. Inte än iaf;) Och sen iom att jag jobbar natt och sånt med och då kan jag inte ha linserna i utan måste ha glasögon och då tjänar jag ju in dom pengarna och de paret linser ist för att förlora en dag på månadslinsen.. Men engångslinserna kostar ju iofs nästan dubbelt så mkt som månadslinsen gör.. Men de kan de ju vara värt om de fungerar och sånt..
Jag har inte så många "laster" och då kan jag väl lägga 100-200:- mer på linser/månad!? Aja, återstår att se..

Typiskt att jag inte gick brevid förra veckan på avd. 3.. D ringde nyss ooch undrade om jag kunde jobba, men jag ska ju gå brevid där imon på just den avdelningen.. Har ju vatt där nattetid och lite på dagarna/kvällarna.. Men de e ju rutinerna jag inte vet.. Men får se va A säger.. Man e ju inte ensam på dagen, men kan ju vara rätt skönt att gå brevid innan man ska jobba på "riktigt" ;)
Gjorde ju aldrig de på natten men de har ju iofs gått bra ändå:P Men Skönast att gå brevid innan.. Framförallt då detta e en växelvårdsavdelning.. Kan ju vara bra att veta när som åker hem och kommer in och massa sånt;)

Så denna veckan ser ut såhär:

Måndag: Jobba 15.45-21.15, Ranliden avd. 4-5
Tisdag: Brevidgång 7.00-15.00, Ranliden avd. 3
Onsdag: Optikern 11.45.. Brevidgång 15.30-21.15, Ranliden avd. 1-2
Torsdag:
Fredag: Jobba 15.30-21.00, Ranliden avd. 4-5
Lördag:
Söndag:

Så lite lugnare tempo denna veckan, hittills iaf:O

Kommentarer
Postat av: Dessie

Sicken hyresvärd o vaktmästare! Dom kan ju iaf göra sitt jobb! Menmen. Bra att du fått tid nu gumman, tror du behöver de! Denna veckan låter ju lite lugnare iaf :) Skönt de! Love ya. puss!

2009-09-14 @ 14:12:38
URL: http://dessieborgstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0