Försäkringskassan

Så, nu har jag suttit i tele-kö och fått lite mer info och sånt.. Fick ju hem papper från dom idag om att jag ska komplettera min ansökan om havandeskapspenning.. Både med "utlåtande om omplacering" från mitt nuvarande jobb.. Och även en blankett om "årsinkomst, årsarbetstid" osv..
Hon på Fk tyckte jag skulle be min nuvarande arbetsgivare fylla i den lappen om årsinkomst osv, och även fylla i den blanketten om omplacering (som jag för övrigt inte fick med i detta kuvert utan hon jag pratade med skulle skicka en sån blankett till mig idag) och så skulle jag skicka in ett  arbetsgivarintyg från mitt förra arbete, där jag va fast anställd.. Hmm, massa jobb och papper.. Vet dom själv vad dom sysslar med alltid eller vad e de frågan om!?
Hoppas nu de blir rätt så jag får min ersättning grundad på mitt fasta arbete och inte på min timanställning.. Då de ändå skiljer ca. 20000:- på ett år.. De gör ju ändå en del på min ersättning varje månad!!
Men jag får ju hoppas att dom vet vad dom gör!
~~~~~~~~
Pratade ju med A från mitt förra jobb så han skulle skicka intyget idag.. Så jag har de på måndag eller nåt ju :) och så väntar jag bara på blanketten från FK så ska allt fyllas i och sen skickas in.. Men de SKA skickas in och sånt i nästa vecka iaf.. Hoppas bara att chefen i falköping kan fylla i de direkt så de inte blir fördröjt ännu mer.. Lättast vore ju att boka ett möte med henne så jag kan sitta med när hon fyller i de.. Men då jag åker på Onsdag eftermiddag ner till skåne så tror jag inte jag hinner få hem alla blanketter och papper tills dess :( Men får jag de så kör jag dit!! Lika bra de ju.. Så vet man att de blir gjort och inte ligger i en hög på skrivbordet..
~~~~~~~~
Nu när jag pratade med Dessie gumman i telen så kom hon ju med en lysande idé.. Man kan ju skriva ut blanketterna via FK:s hemsida ;) Så nu har jag fixat de.. Ska ringa till jobbet imon och se om hon har tid då eller om hon har tid i början på nästa vecka.. Så ska jag åka dit och få papperna ifyllda.. Kan ju ta en sväng inom vännerna i Kinnarp då med :P
För de e ju inte säkert att hon ens jobbar imon, visserligen e de inte röd dag men man vet ju aldrig hur cheferna tar ledigt ;) Haha..
~~~~~~~~
Då va de V.33 imon då och dags för ett nytt BM besök :) Ska bli kul å spännande å se hur mkt magen växt och vad hjärtljuden ligger på :) Myys å höra dom igen :)

Kommentarer
Postat av: Dessie

Ahh, vilken superduperidé jag kom med :D wiiie. Kul med bm-besök! Pöss!

2010-04-29 @ 17:51:08
URL: http://dessieborgstrom.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh hoppas på ett litet besök av dig då ;)



Kram

2010-04-29 @ 17:55:57
URL: http://trollistrollmorsan.blogspot.com
Postat av: Kokosbollen

Hej igen!

Jag trodde först att det var en pojke, för den här graviditeten är så olik min förra när jag väntade dottern, då mådde jag illa och hade svårt för vissa lukter o så, men den här gången hade jag inget illamående och inga problem med lukter, trodde inte jag var gravid på riktigt.... började känna mig gravid först när jag kände sparkarna. Men nu tror jag att det är en dotter, vet inte varför, bara en känsla. Du då? Vad tror du det är du ska få?

Dottern föddes på BF+3, men min storesyster gick 4 dagar övertiden med båda sina barn, och min mamma gick övertiden med alla barnen(7st) utom en, så därför skulle jag bli väldigt förvånad om den här kom tidigare :) Fast den får komma vilken dag den vill, bara inte den 19:e juni för det dotterns födelsedag och det skulle ju bli jätte tråkigt om dom inte fick egna födelsedagar. Jag och min storesyster är födda dagarna efter varandra och det tyckte jag var så tråkigt när jag var yngre för alla tyckte att vi skulle fira tillsammans, och man vill ju vara speciell på sin dag, och inte dela den med någon annan.

Jag jobbar inte så mycket, bara 6 dagar i månaden för jag studerar på heltid. Men jag jobbar och studerar fortfarande. Tänkte ta semester från jobbet när det är en månad kvar. Sommarlovet från studierna börjar den 3 juni men jag har bara 5 veckors praktik kvar nu som börjar på måndag.

Oj vad långt det blev. Hoppas du orkade läsa allt! Haha

Ha det bra! Kram :)

2010-04-30 @ 13:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0