Vecka 30!! :O

Oops, redan Vecka 30!! Shiit, "BARA" 10 veckor kvar.. Och ska de gå lika fort nu som de gjort innan så kommer ju dessa sista 10 veckorna också bara springa iväg!! Snart har vi bebis hos oss :) Undra vad de e för en liten som "vilar" där inne i magen!?  Fast vilar e ju INTE rätt ord att sätta på vår bebis direkt.. Med tanke på hur den bökar runder och möblerar om!! ;) Hehe.. Men de e ju mysigt att känna den där inne, de kommer jag nog sakna när bebis väl kommit ut till oss! Men då får jag ju njuta av bebis ist!! :D Läääääängtar!! <3
~~~~~~~~
Vecka 30
Du: Många kvinnor upplever nu att vrister och ben svullnar. För att motverka detta bör man dricka mycket vatten, helst kallt. Stödstrumpor som finns att köpa på Apoteket är också att rekommendera. 
Bebisen: Det börjar bli trångt i magen men än så länge kan bebisen slå kullerbyttor. Huvudet är nästan 8 cm i diameter och fötterna nästan 6 cm långa. På pojkar har testiklarna oftast vandrat ner i ljumsken vid den här tiden. Slutligen kan barnet kontrollera sin kroppstemperatur. Barnet väger ca 1300 gram och är ungefär 37 cm långt.
~~~~~~~~
Här kommer magbilder också.. Eftersom att jag inte tyckte att magen vuxit sen sist jag va hos BM tänkte jag lägga upp en bild från vecka 26 och de jag tog i morse från vecka 30..
Och visst är de en liten skillnad iaf ;) Men känns inte så riktigt.. Undra hur mkt jag kommer växa nu de sista 10 veckorna? Om jag kommer gå upp mkt i vikt eller fortsätta i lugn takt som jag gjort hittills!?
Återstår att se.. Inte så lång tid kvar nu ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0