Vecka 31 :)

Vecka 31
Du: Kanske känner du av förvärkarna mer regelbundet nu. Det är inget konstigt om du fortfarande inte har några förvärkar, alla upplever dom inte. Många kvinnor tycker att dom nu är stora och otympliga. En del får också väldigt ont av foglossning
Bebisen: Barnet väger cirka 1,5 kg och mäter ungefär 40 cm. En del bebisar sparkar fortfarande vilt omkring sig och sparkarna kan både kännas obehagliga samt göra rejält ont. En del bebisar upplever nu platsbristen i livmodern mer påtaglig och lugnar ner sig. Lungorna är färdiga och barnet ligger nu och tränar lungorna, genom att "andas" ner fostervatten i dem. Kanske kan du därför känna mer tydligt att barnet hickar, vilket är helt normalt. Barnet reagerar olika på olika musikstycken och instrument och det är viktigt att du pratar och sjunger med magen eftersom barnet rimligtvis kan känna igen sin mammas (och även pappas) röst.
~~~~~~~~
Morgonbild på magen i Vecka 30+0, 31 :)
Varit hos sjukgymnasten en gång till.. Fick då låna en tens-apparat och den har fungerat bra då de gjort som mest ont.. Använder då både bältet och tens-apparaten.. Har fått en tid till inbokad, i slutet av maj.. Då ska hon visa hur jag kan använda den vid förlossningen :) Använde mig av en sån när jag gjorde aborten och då fungerade de bra när tabletterna mot smärtan inte hjälpte så himla mkt! Så hoppas att tens-apparaten kan hjälpa till bra vid förlossningen :) Men de märker vi ju ;)
~~~~~~~~
Nästa vecka startar föräldragruppen.. Men verkar ju tyvärr som jag får gå dit själv :( Märker vi de med!
~~~~~~~~
Annars har jag bara ett till pass inbokat och rätt skönt de då jag fick mega ont efter 1½ timme när jag jobbade igår.. Ska jobba natten mellan tisdag och onsdag..
Sen har jag ju ansökt om havandeskapspenning från och med den 1/5.. Hoppas de blir godkänt!! Klarar ju inte av att hjälpa de boende längre :( Skulle hjälpa en man upp ur stolen nu sist med de gick inte.. Gjorde för ont!! :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0