Jobbat

Har vart hemma ett tag nu efter jobbet.. Slutade 16.00 men tar ju ett tag att köra hem:P Framförallt i detta vädret!! Fy bubblan vad jag fick ont nu på eftermiddagen:/ Urk!! Bättre att jobba natt då de inte e lika tungt då.. Visst e de tungt då med men inte lika många lyft och sånt..
Ska jobba dagen imon med, sen får vi se om jag inte bara ska försöka på nätter? Men blir ju inte så mkt jobb då.. Hmm..
Fick tar i sjukgymnasten idag med:D Va på tiden!! Ska dit den 2/3.. Så får vi se vad dom har att erbjuda:P
Ringde även BM idag, så fick en läkartid imon eftermiddag.. (inget allvarligt, behöver lite råd bara) Så känns ju skönt att ha sånt lite halvt avklarat, har ju iaf fått tider för besök och sånt;)

Idag blir de kassler till middag, antagligen blir de ris till och hjärtat får hämta in mjölk för annars blir vi utan sås:( Måste handla med, för helt tomt i frysen nu:( Varför kunde man inte vara ekonomiskt oberoende för!?!? :P

Bebis bökar runt och gör sig inte obemärkt precis:P Igårkväll så kände per ännu mer:) <3  Bebis bjöd även på riktigt tydliga sparkar:) Härligt.. Fastän bebis fortfarande e väldigt försiktig mestadels så kommer de några klockrena sparkar emellanåt:) Man ser på magen att de rör sig där inne:) Längtar så tills vi får se vårt lilla knyte:) VÅR ALDELES EGNA BEBIS:D Bara vår.. Känns konstigt, men ändå helt underbart.. Snart e de inte bara vi, utan snart har vi ett barn att ta hand om också:O ;) Inte bara vi två och kissarna längre:P

Idag fick även chefen reda på de på jobbet:P Många som inte vet ännu;) Eller dom som ser mig fattar nog men inte alla som vågar fråga rakt ut som vissa gör:)
När jag hjälpte en boende på toa idag så satt jag mig ner på huk typ när jag skulle hjälpa till med byxorna och då kom frågan: Blir det en pojke eller flicka? För en liten sekund fick jag tänka efter:P vad menar h*n ;) haha.. Men fattade ju sen att h*n hade sett min mage;) Haha..

Chefen undrade också hur länge jag tänkte jobba.. Jag har ju tänkt jobba så långt de går men man vet ju aldrig hur långt de e.. Och e de dagtid så tror jag inte jag kan jobba så länge som jag först sagt.. Men möjligt de går bra med nätter närmare förlossningen.. Men hon sa även att de flesta begär havandeskapspenning 60 dagar innan BF.. I och med att de e ett tungt arbete så hade dom rätt till de.. Men får se.. De e ju isf i slutet på april som jag får lov att gå då.. Men om de går så jobbar jag nog gärna lite till;)

Näe, nu ska jag slänga upp benen i soffan (läs: ytterst försiktigt lägga) och bara ta de lugnt ett tag tills hjärtat kommer in:)

Kommentarer
Postat av: Anna

Låter bra!

Hoppas alla besöken går bra och att du får något bra råd att doktorn!

Ha det gott!



Kram

2010-02-16 @ 12:10:50
URL: http://trollistrollmorsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0