Bvc och annat skoj :)

Va på BVC i Tisdags, Tove hade då gått upp 300g sen sist och vägen nu 3900g.. Hon är 52cm lång och huvudomfånget ligger på 35,8cm.. Stora tjejen :)
Va på BVC igår igen då hon är otröstlig ibland, spänner magen och grymtar konstigt.. Och så klart va hon hur go och lugn som hellst när doktorn tittade på henne.. Sa iget när han kände å klämde på magen.. Och de e ju bra visserligen.. :) Kanske e de dropparna som hjälpt lite!?

Men inatt va hon likadan igen.. Men de va väl lite bättre, men segt ändå :( Fast nu har hon fisit en del så de e väl kanske massagen och dropparna som gör sitt ;)
Just nu sover hon sött i soffan här sidan om mig :) Jag badade henne innan med och sen fick hon sitta i babysittern och prata lite medans jag duschade :) Fast de blev ju tråkigt, så hon blev lite ledsen när jag precis va klar.. Då kom mysan till undsättning ;) Hon jamade som hon brukar och så tog hon tassen på ena benet och bet (BET!!) henne i byxbebet!? Precis som om hon ville dra ner henne på golvet till sig och trösta :O För babysitterna gungar ju när man rör den och de gillade hon inte, katten alltså ;)
Men när jag torkat mig så blev allt bra igen ;) Så fick hon mat och somnade :)

Nu har jag hunnit städa lite med... Dammsugat, plockat undan lite och tagit hand om disken.. Skönt att de e klart så slipper man göra de sen ju och vill ha de gjort idag så vi slipper åka iväg och de ser ut såhär.. Skönt att komma hem till ett städat hem ju! :)
Börja packa idag med kanske :P Kan ju vara på tiden då vi åker tidigt imon bitti.. ;)

Men nu ska jag nog lägga mig en snabbis på soffan :) Men inte säkert jag hinner ligga ner så länge då de snart e dags för mat igen för mini :)


Kommentarer
Postat av: Therese

Söt :)

2010-07-23 @ 14:33:07
URL: http://theresefryksater.blogg.se/
Postat av: Emmy



Dom störs mycket av luft i magen till och från i böjan. Ibland har dom även skrikperioder på kvällarna. Mycket vanligt och mycket jobbigt. Men det blir bara bättre och roligare med tiden :) Underbart söt liten tjejja ni fått!

2010-07-23 @ 18:58:56
URL: http://artanimagen.blogg.se/
Postat av: nathalie svaneborn

stora flickan =)

(dock väger hon fortf mindre än va Loke gjorde när han föddes hihi)

vi har med miniform och han va gnällig i början när vi började med dem sen slutade han, läste att de kunde va amningnen oxå, för då varvade ja amning med ersättning, så slutade helt med amningen för det räckte ändå inte till han så han blev mätt, och då började det släppa sen dess har det funkat fint =) går hon på ersättning nu då ?

2010-07-24 @ 23:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0