BM-besök

Har varit på de sista inbokade BM-besöket innan BF-dagen idag.. Nästa besök är den 28:e juni och alltså 3 dagar efter BF.. Hoppas att jag slipper gå på de besöket ;) Men sånt vet man ju aldrig!! :O

SF-mått: 34, +1cm sen förra gången..
Blodtryck: 120/70
Hjärtljud: typ 130..
Urinstickan: Mellan 0-1 på äggvita.. Men då blodtrycket va bra tyckte hon inte vi skulle bry oss om de.. Och va ju som jag skrev mitt mellan 0 och 1.. Va även förhöjt PH-värde men de sa hon att de kan likabra bero på ngt jag nyss ätit och sånt med.. Va inget att bry sig om de heller..

Jag frågade vad hon trodde bebisen vägde just nu och då tippade hon på 3,5 kg.. För hon trodde inte de va en stor bebis.. Och de tror ju inte jag heller.. Återstår att se de med :)

Förklarade hur jag kände angående fler-salarna på BB och hon skrev in de i min journal.. Skönt de! :)
Så sa hon även att om jag blir mer orolig över om bebis har de bra eller inte i magen så va de bara att ringa så skulle hon klämma in mig så jag kunde få lyssna på hjärtljuden och hon känns så de kändes bra och sånt.. Skönt de, att hon ändå tar mina tankar och oro på allvar..

Berättade även om att jag har väldigt svårt att sova.. Att de gör ont och jag ligger klarvaken.. Hon tyckte jag skulle prova med alvedon då man slappnar av lite då och funka inte de och om jag blir aldeles utmattad skulle jag ringa och ev åka in till förlossningen och få ngn sömntablett eller nåt.. Men så allvarligt känns de inte än, får väl prova med alvedon eller nåt sålänge..

Men för övrigt känner jag mig redo för förlossningen nu.. Och de tyckte hon verkade toppen :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Skönt att allt var så bra!! Nu är det bara att vänta och se!



Kram

2010-06-14 @ 16:24:02
URL: http://trollistrollmorsan.bloggspot.com
Postat av: Fiia

Jadå det gick bra, dom tog ut honom med snitt, ska skriva om det i bloggen när jag orkar. det löste sig med bb väskan, sambon slängde ner en massa mitt i all stress.. :) Hur är det med dig och magen ?

2010-06-15 @ 09:44:24
URL: http://fiiasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0