Försäkringskassan..

Varför ska de alltid vara nåt för?? Satt i telefonkö i evigheter.. Känns så iaf.. Framförallt då man sitter på ett kontantkort :/ Men såg nyss att de bara va draget för öppningsavgiften? Kanske e gratis att ringa dom?? :P haha.. Men inte kul å sitta i över 20 min i kö för de!!

Sen så sa hon jag pratade med att jag inte kommer få veta om de gått igenom förren pengarna kommer!? Hur fan får dom de systemet att gå ihop!? Jävla idioter!!.. Man vill ju veta INNAN pengarna ska komma om man får allt eller inte liksom.. Men tydligen är de för mkt begärt..

Skickade in min begäran den 2:a juni.. Och begärde från den 15:e juni.. Men kunde ju inte begära tidigare då jag inte visste om jag skulle få HP eller om jag skulle fortsätta "utredningen" om sjukskrivningen.. hade jag fortsatt med sjukskrivningen så hade ju de vart fram till BF dagen.. Inte som med HP:n som slutade igår..
Och så e där ju 30 dagars handläggningstid på min begäran om FP nu med..

Jag manade ju på att hur vet jag då att jag får mina pengar som jag ska nu denna månaden.. Men de visste hon inte.. Att de nog inte skulle vara ngn fara.. Att de nog skulle vara färdigbehandlat och klart då.. Men vadå? Kommer de alltid vara såhär.. Jäkla skit!! Sånt stort bolag borde ju fan ha bättre system tkr jag.. fast jag e nog INTE ensam om att tycka de har jag en känsla av!!

Aja, de e väl bara att se glad ut och vänta på den 27 och se hur mkt som sätts in på kontot då.. Ska ju ha HP från den 21/5 till den 14/6 och sen va de ju tänkt att jag skulle ha FP från den 15/6 till den 20/6.. Så e ju inte många dagar men de gör ju en del ändå liksom!! Och varför ska dom sitta och hålla på mina pengar för.. ;)

Så nu har jag fått avreagera mig lite ;) haha..



Missade nog att skriva om hela drömmen i förra inlägget.. :P Men jag vet inte hur eller när riktigt de startade.. Bara att bebis kom ut 03.13 natten mellan fredag och lördag.. Om jag tolkade de rätt, för de skulle vara samma dag som kronprinsessan och daniel!? (vad nu dom har med min bebis att göra, haha) och de tolkade jag som att de va samma dag som deras bröllop och de e väl så vitt jag vet på lördag.. Om jag inte tolkat ALLA tidningar och ALLA tv program som går stup i ett!? Haha..
Men iaf, väl inne på förlossningen duschade jag, sen låg jag i badet en stund.. Per satt typ med där i han med, eller iaf med fötterna i vattnet eller nåt.. Lite luddigt där.. Och när jag badat klart och sköljt av mig så gick vattnet med ett jäkla brak och sen kom vår bebis.. En liten kille..
Nåt sånt va de.. Så vi får väl se NÄR de händer och VEM som kommer ut till oss :)

Kommentarer
Postat av: Anna

FK har alltid varit sådana! Ett jäkla krångel..och framförallt när man tar ut Fp för första gången!



Kram

2010-06-15 @ 15:58:10
URL: http://trollistrollmorsan.bloggspot.com
Postat av: Fiia

Ja verkligen, han är helt underbar!..Det känns lite tråkigt att det blev snitt då jag sett framemot förlossningen.. men man kan ju inte alltid välja. Nu är det inte lång tid kvar för er :) Hoppas din dröm stämmer så ni har er lilla plutt hos er snart! :)

2010-06-15 @ 20:06:31
URL: http://fiiasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0