Varmt välkomnande!?

Har varit en halvdag i hjo idag typ.. Fikade ju med Maria innan föräldraträffen, trevligt och gott :) Satt ute i de fina vädret med, härligt!! :) Men man har ju sina värmeslag så de va ju för varmt i solen och för kallt i skuggan :P Aldrig e man nöjd ;) Haha.. Men skönt va de iaf :D

Sen va de sista föräldraträffen idag, ingen som fått ännu och den första har BF den 4:e sen e de 15, 21, 25 och sen två i början av juli, 5:e och 7:e tror jag de va..

När jag kom hem, gick jag till kylen direkt då jag skulle ställa in min MER dricka.. Och ser tufs på golvet vid kökssoffan, hon tittar på mig och släpper ut 1/3 av en mus från munnen.. Va liksom bakbena och rumpan.. Lite äckligt men hon e ju duktig :)
Så hade hon lagt en fågel utanför garageporten med.. Typ i storlek som en blandning mellan en kråka och en kåltrast.. URK!! Annars brukar hon äta upp de hon fångar men den va ju ganska stor.. Va kanske en av kråkungarna som bor ovanför garageporten??

Mysan däremot är "liiite" fin i kanten och en rätt snoffsig tjej, så hon äter bara kletmat och torrfoder.. Men hon lär väl sig så småningom att jaga lite hon med..

Har paketerat massa kött och köttfärs med.. Så nu har vi en ännu mer fylld frys :) Bra de och gott :) Så de blir grillat idag med, men utan sallad idag då den tog slut igår och resterna åt ju per upp till lunch ;) Men de e ju gott ändå :)
Så de blir lövbiff (dock dubbelt så tjock som i affären :) .. ) och potatis, kanske varm sås idag? Typ bea :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Låter som en toppen dag!

Vi åt också grillat dock "bara" korv med bröd!

Gottit!



Kram

2010-06-02 @ 21:39:55
URL: http://trollistrollmorsan.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0