Vecka 39, 38+0 :)

Vecka 39
Du: Spänningen stiger - nu är BF-datumet nästan nått. Försök dock inte inrikta dig allt för mycket på just BF-dagen. Bebisen kan komma tidigare, men också senare. Man vet inte vad som sätter igång en förlossning, men teorier finns om att moderkakan signalerar att den börjar stagnera. Moderkakan slutar normalt att växa nu även om den fortfarande fungerar. Oavsett vad som kommer bebisen när den är klar och inte när vi vill.
Bebisen: Barnet väger nu ca 3,3 till 3,7 kg och är 48-50 cm långt. Tarmarna är fulla av grönsvart barnbeck (mekonium) som bildar det första bajset efter födseln. Lever och hjärta fyller på med näring som barnet kan ta till vid ev syrebrist under förlossningen.


Hur har detta gått till?? Redan V.39 :O Två fulla veckor kvar till BFdagen.. Vart har tiden tagit vägen liksom!? Bebis kan komma närsomhelst nu och typ senast om 4 veckor.. 4veckor är ju inte heller så lång tid.. Blandade känslor, känns ju såklart helt underbart att vi snart får se vad de e för en människa som gömt sig i magen sen i höstas.. Men samtidigt väldigt skrämmande, VI ska ju ta hand om denna lilla varelse helt ensamma!! Hur ska de gå då?? Klarar vi av de? Kommer vi lära oss vad den lilla vill och behöver?
Men de kommer ju säkert gå bra.. Men man tänker ju.. Jag är ju en tänkare/grubblare och då blir de ju aningen värre nu med alla hormoner och sånt i kroppen ;) Haha

Kommentarer
Postat av: Dessie

Yeeey :) Snart, snart snart :))) Du ska tänka som så "Kan Du-vet-vem-jag-menar ha 2 barn så klarar jag nock en bebis!" När jag tror att det är ngt jag inte klarar så tänker jag på Du-vet-vem-jag-menar och klarar hon det så klarar väl alla andra med det?! PUSS <3

2010-06-11 @ 14:09:59
URL: http://dessieborgstrom.blogg.se/
Postat av: Anna

Ni kommer klara det fin fint!



Kram

2010-06-11 @ 22:07:21
URL: http://trollistrollmorsan.bloggspot.com
Postat av: Lisbet

Klart ni fixar detta, man växer in i det och du är en underbar kvinna så jag vet att du komemr bli en fiiin mamma, Kram på dej!

2010-06-12 @ 07:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0