Helgen och V. 24

Vecka 24
Du: Det kan vara skönt att veta att om ditt barn skulle födas nu så har det en liten chans att klara sig. Barnet är klart men omoget och kommer isåfall behöva mycket hjälp. Kanske mår du nu bra och orkar leva vidare som vanligt, kanske känner du ett större behov av att ta det lugnt och att vila. Lyssna på din kropp och instinkt och gör vad som känns bäst för dig.
Bebisen: Barnet lägger nu på ungefär 85 g i veckan, och väger nu omkring 550 gram och mäter cirka 30 cm. Barnets balansorgan har utvecklats och det kan känna vad som är upp och ned i livmodern. Nu påbörjas en viktig utvecklingsfas i hjärnan. Hjärnbarkens celler, som sysslar med det medvetna tänkandet, börjar nu att mogna.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Helgen har vart super!! Kört en massa mil men de e de värt:) Körde vid lunch på fredagen, raka vägen ner till malmö.. Så träffade jag pappa och sussi.. Åt och kollade på lets dans.. Sen mitt i natten kom hampus med, då hans tåg va massa försenat från sthlm så gick ju inte hans tåg till ystad heller.. Så då vaknade vi alla och kollade lite curling final;) Sverige vann:P Hehe..
Sen sov vi ett par timmar till och sen körde jag upp till dessie vid 9 på lördagen:) Kalas för 1åriga Alicia vid 11.30:) Mumsig tårta och massa skitsnack;) (skitsnacket innan kalaset, och efter;))
Träffade måns lite när kalas nr. 3 var.. Vi handlade lite gottis i Öa.. Och snackade ltie:) Sen blev de kebab tallrik med dessie och A.. Synd bara att kebaben inte va riktigt klar och att salladen va brun och sunkig!! :(
Sorterade bebiskläder halva natten sen;) Och kollade på alicia när hon va liten:)

Igår hände inte så mkt.. Körde från dessie och fagerhult vid 11 eller nåt tror jag.. Och väl hemma blev de korsord och ryggläge i sängen!! ONT i svanken/beckenet!!!! Tur jag ska till sjukgymnasten imon!!
Blev hamburgaretallrik igår.. Synd att salladen va brun och sunkig (igen!!) och att jag desutom fick nån fisksås i burgaren!!!?? Vad e oddsen liksom, från två olika pizzerior på två olika ställen i sverige, och få samma skitmat:/ Sur va jag ju innan och inte blev de bättre av de!? Hjärtat fick inte heller vad han beställde.. Synd när man betalar för de ju!!
Men men sånt e livet, antar jag..

Sover dåligt gör jag med! har så ont framförallt på kvällarna att de inte e klokt:( Men har ont nu med.. Kan knappt få upp toa-sitsen ens:/ Fick med ett bälte av dessie men de va i två delar!? Ta med de imon till sjukgymnasten eller se om dom har ngt bra till mig..
För hur ska jag kunna jobba när jag inte ens får benen med mig eller inte får upp toa-sitsen? Hade ju velat jobba lite till då de ändå e typ tre månader kvar ju! Men får se..

Blev lite fel med magbilderna denna veckan, eller förra rättare sagt;) Men har tagit en kvällsbild igår och en morgonbild idag..
Först ut är kvällsbilden i V.23+2 och sen är de en morgonbild i V.23+3.. Även tiger fick komma med på ett hörn:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0