Igår och idag

Jobbade ju som sagt natten mellan igår och idag.. De gick hur smidigt som helst! Tiden bara sprang iväg, dock va de lite förvirrande då hälften av alla klockorna på 5 avdelningar va omställda till sommartid och övriga inte va de :O Så man visste till slut inte vad klockan va ;) Hehe.. Men de gick ju bra ändå :P
Va nära jag inte kom till jobbet också igår föresten!! :@ Lite smått irriterande faktiskt!! Vår bil e på utlåning så jag skulle låna en bil på gården, men när jag kommer ut 20.05 upptäcker jag till min förvåning att bilen INTE va där!? Då hade han glömt att jag skulle låna den ! :( Så ringde mitt hjärta som snabbt och enkelt fick fixa en annan bil till mig och de löste ju sig snabbt, men ändå.. SÅnt kan ju göra en lite smått irriterad, arg, ledsen, stressad och lite allt möjligt!! När man dessutom e fullproppad med hormoner!! :O Så jag va väldigt irriterad på min kärlek, men de kunde ju inte han hjälpa :P Men så blir de ibland, älskar han över allt annat iaf :D <3
~~~~~~~~~~
När jag sen kom hem va Tuft helt galen och pratade som aldrig förr ;) Fast hon inte vart helt ensam! Hon har ju de andra katterna menar jag.. Och nu va ju Tiger inne med, han skrämde ju mig i källar trappan igår :P Berättade jag de? Han har ju fått för sig att han ska gå in genom garage portarna.. Så han tar med tassen och drar upp en springa i dörren och pressar sen in rumpan genom springan ;) Haha.. Och att tillägga e ju att Tiger INTE är en liten katt :P Men han e en smart liten kisse :P Men han hade iaf tryckt sig in där igår med och stod å väntade på att jag skulle öppna källardörren så han kunde komma in till oss i övriga huset :P
Han brukar ju alltid försöka bryta sig in men inget jag hört, sen sov jag ju visserligen så han har kanske försökt? Men svårt då dörren går på andra hållet klart ;)~
~~~~~~~~~~
Lät sovrums dörren vara öppen så dom kunde komma in och sova hos mig, men de tänkte dom minsann inte göra ;) Mysan hängde sig i elementet, rent bokstavligt alltså ;) Hon hängde i frambenen och drog sig upp för att till sist hoppa upp i fönstret.. Och när ho väl satt där började hon tugga på ena lampan i ljusstaken :/ Inte så jättebra om den går sönder i munnen på henne ju! Så jag fick masa mig upp ur sängen och slänga ut katterna (Tufs satt nedanför och kollade nyfiket på henne) så jag kunde få en ärlig chans att sova lite iaf ;)
Vaknade efter tre timmar och va mega kiss-nödig!! Så upp och kissa, men höll på att ramla ihop i en hög på golvet då jag hade så ont i ryggen/fogarna att höger-benet inte höll mig.. Men de löste sig iaf och jag lyckades ta mig in på toa.. Väl där inne ville tufs ha lite vatten, så fick sträcka mig för å sätta igång kranen till henne.. Hon e ju så söt :) Och hon drack ju så mkt vatten att jag nästan trodde de inte fanns ngt nere i skålarna (men de kollade jag sen och de finns vatten där) men de bästa duger bara tydligen ;) Hehe.. Men den filmen har jag ju redan lagt ut, finns i förra inlägget och även på facebook ;)~
~~~~~~~~~~
Fasen va retligt!! Missade ju körslaget igår, inte för de e så roliga artister med denna gången men ändå.. Tänkte se reprisen idag, men upptäckte att den gick väldans tidigt!! Så gick in på tv4.se/play för att titta på de där och för de första så e kvaliteten så dålig att man inte kan urskillja människorna på bilden och för de andra så hackar de och stoppar mitt i.. Dåligt att dom inte kan lägga upp de bra!! Så nu sitter jag här och tråkar ist.. Suck.. Borde kanske städa lite.. Eller iaf plocka undan lite.. Men kommer ju inte ner på golvet och kan då inte plocka upp de som ligger där :/ Ta köket iaf.. Och de som ligger i "min" höjd..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0