2 månaderskontrollen :)

Igårkväll fick min lilla skatt sista målet vid 22.30.. Hon somnade direkt när jag la henne i sängen, då va klockan nästan 23.. Hon vaknade vid 06 igen :D Så la jag henne i hennes säng efter de målet mat och så vaknade hon vid 07 då jag tog henne till mig i hopp om att hon ville sova en liiiten stund till ;) Vi vakna 09.20! :) Eller, hon började böka runt hos mig vid lite över nio men hon öppnade inte ögonen förren 09.20.. Härligt att kunna sova lika länge som pappa per nån gång ju ;)
Va på 2 månaderskontroll med Tove i torsdags.. Allt va bra med henne :) Och här kommer alla mått och sånt vi tagit fram tills nu:
  1. 100704- 3415g, 48cm lång och 35cm i huvud-omfång.
  2. 100709- 3380g,
  3. 100712- 3640g, 50cm lång och 35cm i H-O
  4. 100720- 3900g, 52cm lång och 35,8 i H-O
  5. 100804- 4270g, 53cm lång och 36,7cm i H-O
  6. 100902- 5260g, 56,5cm lång och 38,2cm i H-O

Så stora tjejen nu.. Men har ju inte ammat på en månad heller så nu växer hon så de knakar och får i sig vad hon behöver :) Känns skönt å veta att hon får de TROTS hon kräks en del ibland..

Har fixat med massa tvätt idag, igår med för den delen.. Inte kul alls men de måste ju göras..

Har börjat använda mina linser igen :) Eller börjat å börjat.. Igår och idag har jag haft dom i ;) Men alltid en början ju! :) Idag känns de bättre så de bådar gott :)  Har ju månadslinser och jag har dessa jag har i och två uppsättningar till, alltså för tre månader kvar :) Sen tror jag att jag vill ha engångs, eller jag har funderat på de då jag inte alltid använder linserna.. Har varit så innan iaf..
Jag som är liiiite bekväm å inte "orkar" sätta i dom varje dag ;) Men får nog ändra på de, för jag tkr de e bökigt och jobbigt med glasögonen..
Dom är liiite repiga och dom kasar ner på näsan.. De e ju lätt fixat, bara å gå till optikern så dom spänner in dom till mig.. Men hade velat ha nya bågar och glasen måste jag byta ut då dom är för svaga.. (Upptäckte de då jag provade ut linserna..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0